نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5562
-
الف
+

درخشش سینماگران ایرانی در جشنواره فلم اسپانیا/ «هدیه تهرانی» بهترین بازیگر زن شد

سینماگران ایرانی در جشنواره بین‌المللی فلم «ایمجین ایندیا» ۲۰۱۹ در کشور اسپانیا در سه بخش برگزیده شدند.

به گزارش آی فیلم 2،سینماگران ایرانی در هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فلم «ایمجین ایندیا» ۲۰۱۹ در کشور اسپانیا در سه بخش برگزیده شدند.

 فلم «آپاندیس» به کارگردانی حسین نمازی و «روزهای نارنجی» ساخته آرش لاهوتی به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رسمی جشنواره بین‌المللی فلم «ایمجین ایندیا» ۲۰۱۹ حضور داشتند و فلم کوتاه «مانیکور» ساخته «آرمان فیاض» نیز در بخش فلم های کوتاه جشنواره به نمایش گذاشته شد و در نهایت جایزه بهترین فلمنامه این رویداد سینمایی به حسین نمازی برای فلم «آپاندیس» رسید.

فلم «آپاندیس» اثری اجتماعی است و وقایع اجتماعی در آن روایت می‌شود. داستان فلم در شفاخانه می‌گذرد و از این لوکیشن خاص که پر از استرس و نگرانی است به مسائل اجتماعی می‌پردازد. این فلم پیش‌تر برنده جایزه بهترین فلمنامه از چهل و هشتمین جشنواره فلم مونترال کانادا شده است.

همچنان بانو هدیه تهرانی برای بازی در فلم «روزهای نارنجی»، تقدیر ویژه هیأت داوران را برای بهترین بازیگر زن جشنواره به خود اختصاص داد و امیرعلی دانایی و رضا اکبرپور نیز از سوی هیأت داوران به عنوان بهترین بازیگر مورد مورد تقدیر ویژه قرار گرفتند.

«روزهای نارنجی» درباره «آبان» زنی ۴۵ ساله است که واسطه استخدام کارگران فصلی است و هدیه تهرانی، علی مصفا، مهران احمدی، علیرضا استادی، ژیلا شاهی، رؤیا حسینی، صدف عسگری، لیلی فرهادپور، اکرم علمدار، امین گلستانه و سیامک ادیب کرکترهای این فلم هستند.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی فلم «ایمجین ایندیا» از ۱۷ تا ۳۱ مه (۲۷ ثور تا ۱۰ جوزا) در مادرید برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

نمایش فلم های منتخب سینمای جهان در هند

ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر